Friday, July 1, 2011

3R 3W Tyme~!!

3R 3W~!

3R = Riadhah, Rehat, Rekreasi..
3W = ? , ? , ? -masih dlm penyiasatan..haha!
tnye pakcik2 staf department akuu,, diorg tlupa..
maklum laa,, duk sbut short form tu jek..org da phm ape bnde nk di smpaikan..
soo,, x pyh la sbut one by one...

Last week punye cerita nii..22 June 2011..

Aku join game 3R3W,
3R 3W ni ala2 sukan yg diwajibkan utk staf2..siap ade attendance lg..
KPI diorg la jgk niii..3R3W ni mmg tiap2 ari rabu,, ade aktiviti or sukan…kalo xda aktiviti lawan2 game antara department,, skadar riadhah kat hall or gym laaa…aku salu jgk g gym..hihih..

Ok,, kali nii,, 3R3W di anjur kan oleh HR & OE Department.
Syok jgk laaa…sbb maen tuk suka2,, but ada hadiah tuuu..hihihi
Keje aku utk kumpul sgala macam hadiah jek duk kt PFK nii..haha!

Ok,, meh aku cite apekah game yg aku maen ari tuu….
Terbuka tuk 3 grup aje..sbb adiah mmg diperuntukkan utk 3 grup jek..so,, menang kalah,, tetap ade habuan nye..haha! so,, enjoy suda..x pyh la nk kejar2 no 1..weeeee~ but, tuk staf yg x sempat register nye lak,, tpksa la truskan ngn aktiviti kt gym or out door laa…sbb kewajipan tuu..jgn memain…bleh rosakkan prestasi kerjaya anda okeh..hehe..

Sambil2 aku bercerita ceriti nnti,, aku selitkan trus gmbar2 naaaa…kalo aku pun boring gk duk tgk tulisan itu ini je..nk jgk cuci mata kan..hehe!

Yerr,, baiklahh..kt bwh tuu,, tu adegan2 peserta b4 game bermula..




Aku xde dlm gmbo ms tuu,, sbb aku g makan2 tuk retirement farewell Pak Sahat mase tuu…mkn free lagik! Jgn jeles…kih3…

Game Pertama = Cinta Buta…

Tajuk game tu mcm ape je kan..romantik habesss…Cintan cintunn..
Sume peserta diminta menutup matanya,, dlm berpakaian kain batik/ pelaikat..sume mesti jln merentasi botol2 plastik tuu..jgn kasi jatuh la kalo blehh…semakin byk jatuh,, smakin cenderung ke arah kekalahan! Hahahhaha….

Korg bleh imagine x camane game nih???
Sila refer gmbr kt bwh nii…jeng3…









Hopfully dgn visual gmbr sebentar td dpt membantu pemahaman korg k..haha~

Game ke-2 = Bowling Kelapa..

X pyh la aku explain pnjg lebar kan…skali dgr tu pun, korg da bleh bajet maen cmane kan..soo,, njoy gmbr2 je la k..hihihii~









Fewitttttt~ gambar atas tuu,, gaya je lebih…
Tapi tapi tapiiiii…
Aku lah yg menyelamat grup aku ok…hahha
Stiap peserta,, 3 x balingan,..

Aku je yg menjatuhkan 11 botol mineral tuuu…haha~
Sikit kot..nk banding kn ngn grup len..gelak je lebih..havoc gituuu!

Game Terakhir = Susun Puzzle…

Diorg yg menaja nii,, siap print itam putih jk..means,, x bg gmbr asal laa..konon nk kelirukan kami para peserta ni laa…
Elehhh….kami bleh punye..kikikiii..blagak nii~
Diorg bg masa 10 minit,, but kami siap kan dlm masa 4 minit lbih..
Menjerit grup aku..hahaha~






Betapa sibuk tangan2 menyusun tu kan..ewahhhhh~

Ok2,, saat yg dinantikan~haha
Grup aku menang kottttttt…no 3!!!! Wakakakka…menang ea?? Ye laa…ade 3 grup..no 1, no 2, no 3…
Dpt no 3,, jadik la buat upah peluh yg jatuh..hahahha







Tu la rupa hadiah kami yg “menang” no 3 tuuu…
Kotak tisu berenda-renda…nnti aku nk bg kat Mama aku laa..tisu die pon bakal ade “baju” mcm tuan die jgk..haha!
Ok,, tu je la kisah nye….

Upsss..ade skeping lg pic yg aku nk paparkan..hehe! gmbr member2 sepraktikal aku kt sini…





Korg memang sempoiii…
Nice to know u all….
Wani UTP, Ain UiTM, & Kristine INSTEP.

Sahabat2 kuuu..
Perkenalan kita yg semusim cuma,,
ku doa kan kekal buat slamanya,,
Kerinduan buat sang sahabat di kg..Ida, Put, Azah,Asma, Lini n rmai lg laa..
sahabat matrix akuu..adda, syak, ayie, dan raaaaaaamai lagii..
teman2 seperjuangan di U jgk..
Tein, Mira, Nik, wan, Ecah, Ain, Areen, masya allah...ramai jgk la lagik yg aku rindu2 nii...
Terubat la walau secebis cuma...
dgn kehadiran perkenalan & jalinan mahabbah inii..
Thanks my beloved frens!

Namun,
Persinggahan yg singkat ini,,
pasti mekar di ingatan kuu...
selagi ia bermakna dlm hidup inii..
dan pasti...ia bermkna dlm kamus hayat CiK FLoRa...
sebuah kehidupan yg di anugerah Nya....
yg sgt bernilai...

Thank you Allah!

Apa pun,,
jgn emo~emo...
Bersukanlah!!
Maju utk diri sendiri!!
hehe.. *_*

1 comments:

anak abah said...

sobsss.. tang ayat yg last2 tuh habuk lak masuk mata ak.

Post a Comment

 

~cik flora herself~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal